“Chocolade gezonder dan fruit”

0
Chocolade gezonder dan fruit? Cacao en pure chocolade bevatten meer antioxidanten, polyfenolen en flavonoïden per gram dan fruitsap. Dit volgens onderzoek van het Hershey Centre for Health and Nutrition. Polyfenolen werken ontstekingsremmend en flavonoïden zijn krachtige antioxidanten. Antioxidanten beschermen lichaamscellen tegen het effect van vrije radicalen. Vrije radicalen versnellen het verouderingsproces en hebben een schadelijke uitwerking op het lichaam.

Chocolade (melk of puur maakt niet uit) bevat altijd nog veel verzadigde vetten. Wanneer de chocolade verwarmt is geweest dan verliest het bijna al haar positieve eigenschappen. Denk bijvoorbeeld aan bijvoorbeeld bij chocomelk en chocoladesaus.

De onderzoekende instantie is echter verbonden aan Hershey (een Amerikaans chocolademerk). Het Hershey Centre for Health and Nutrition is gericht te onderzoeken wat de positieve effecten van cacao en chocolade zijn. Het is dan volgens ons wat kort door de bocht dat chocolade gezonder dan fruit is te beweren.

Relevante links:
  • Culinair met chocolade: Recepten voor koekjes, bonbons, taarten, puddingen, desserts, ijs, hartige gerechten, chocoladedranken, sauzen, vullingen en allerlei andere heerlijkheden. Stijlvolle garneringen en decoraties. Chocolade in de keuken: basistechnieken stap voor stap in beeld gebracht.
  • Het grote Larousse chocoladeboek: In dit lijvige kookboek geeft Le Cordon Bleu zo’n honderdvijftig chocoladerecepten. Tussen de recepten door worden enkele basistechnieken uitgelegd. Ook minder ervaren koks kunnen zeker met dit boek aan de slag. Een degelijk, no-nonsense naslagwerk voor chocoladeliefhebbers.
  • Inventum Chocoladesmelter en Chocoladefondue CD01: Eenvoudig chocolade smelten om te decoreren. Ook te gebruiken voor glazuur natuurlijk, voor het warmhouden van sauzen of als chocoladefondue.
  • Bonusan Poeder Chocolade, Eiwitshake: Ondersteunt de opbouw van spieren en andere vormen van bindweefsel. Het zorgt voor een sneller herstel na ziekte en is geschikt voor situaties waarbij meer eiwitten benodigd zijn. Bevat isolaten (vrijwel zuiver eiwit) uit wei en soja. Het poeder bevat zeer hoge concentraties BCAA-aminozuren en glutamine.
Delen.

Laat een reactie achter